Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.

Detta avtal gäller från och med 2017-01-29


§1. Allmänt

Dessa köpvillkor (nämns som "avtalet" nedan) är anpassade för försäljning på internet (distanshandel). Purefun Group AB (organisationsnummer: 556744-5209) är den säljande parten. Den köpande parten benämns som "kunden" i detta avtal. Villkoren i avtalet är anpassade för försäljning till privatpersoner som fyllt 18 år med hemvist i Sverige och vid försäljning av varor (benämns som "produkter" nedan). Hos oss kan du som kund enkelt göra en beställning på doggie.se (benämns som "webbplatsen" nedan).

Bestämmelserna i detta avtal är ej tillämpliga för avtal om köp som ingåtts före den 13:e juni 2014. För att öka tydligheten finns en datummärkning i sidhuvudet. Om villkoren i avtalet har ändrats anges även ett slutdatum. Om slutdatum anges gäller avtalet till och med kl. 00:00 det datum som avtalet upphört att gälla. Du som kund får möjlighet att acceptera dessa villkor i samband med din beställning.

Villkor eller delar därav i detta avtal som avviker från tvingande lagstiftning är utan verkan i den mån avvikelsen inte är till förmån för kunden. Denna bestämmelse gäller endast om kunden är privatperson och att köpet avser privat konsumtion.

Tillbaka till innehållsförteckningen


§2. Beställning

Hos Purefun Group AB beställer du produkter enkelt och bekvämt. Vi erbjuder säkra betalningsalternativ och trygga leveranser. Purefun Group AB tar emot din beställning när du klickar på knappen "Slutför" i kassan (steg 4 av 4). Genom att klicka på knappen "Slutför" accepterar du som kund även betalningsansvar för din beställning. När Purefun Group AB har mottagit din beställning får du e-postmeddelandet "Orderbekräftelse" till den e-postadress som du angav när du beställde. Vi ger även dig som kund möjligheten att göra en snabb beställning genom vår gästkassa utan att behöva logga in på doggie.se. När du klickar på knappen "Slutför" sluts detta avtal.

Handla tryggt med rätt till avbeställning
Om du ångrar dig erbjuder vi dig att avbeställa lagd beställning.

För att göra en avbeställning skall du kontakta kundtjänst. Avbeställning måste meddelas innan beställning packas (effektueras).

Tillbaka till innehållsförteckningen


§3. Priser och avgifter

Priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive mervärdesskatt (moms) enligt gällande skattestats. Moms för momspliktiga produkter debiteras med antingen 25%, 12% eller 6%. Avgifter för frakt och betalning kan tillkomma vid varje beställning, se §5. Betalning samt §7. Leverans i Avtalet för mer information.

Avgift för outhämtad försändelse
Om du som kund inte skulle hämta ut din beställning på det sätt som avtalats debiterar vi en avgift om 199 kronor inklusive moms. Avgiften är nödvändig för att vi ska kunna täcka frakt- och hanteringskostnader som uppkommer. Notera att om du inte tar emot eller hämtar ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp. För mer information se §8. Ångerrätt och återköp nedan.

Erbjudanden
Erbjudanden och kampanjer som marknadsförs på webbplatsen gäller så långt lagret räcker om inga andra villkor redovisas i anslutning till erbjudandet.

Tillbaka till innehållsförteckningen


§4. Produkter och sortiment

Alla produkter som erbjuds på webbplatsen är anpassade för bruk på den svenska marknaden. Det innebär bland annat att produkterna uppfyller svenska miljökrav och säkerhetsföreskrifter. Normalt medföljer bruksanvisning på svenska om det krävs för produktens användande. Eventuella tekniska specifikationer, särskilda krav på tillbehörsutrustning samt information om begränsningar och plomberingar framgår på respektive produktsida i den mån det är skäligt eller följer av lag.

Färgåtergivning på produktbilder
De produktbilder som visas på webbplatsen skall återge produktens färg och övriga egenskaper på ett så verklighetstroget sätt som möjligt. Eftersom färgåtergivning kan variera beroende vilken typ av bildskärm du som kund använder kan vi inte garantera att produkternas färger exakt återspeglar de färger du upplever på din bildskärm.

Tillbaka till innehållsförteckningen


§5. Betalning

Purefun Group AB använder Qliro (Qliro AB, organisationsnummer: 556962-2441) som mellanhand för hantering av betalningar. Fakturabetalning är förvalt betalningsalternativ. Du kan även välja delbetalning, kortbetalning (VISA & Mastercard) samt direktbetalning via din bank. Villkor och information om Qliros tjänster hittar du här

Qliro faktura

Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet. Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit.

Qliro företagsfaktura

Betalningstid för faktura är 30 dagar från att ordern skickats från butiken. Fakturan skickas via epost eller brev när ordern skickas. Det är du som kredittagare som ansvarar för att betalningen inkommer inom angiven tidsram enligt de villkor du godkänt vid val av betalningsalternativ ”faktura”. Vid utebliven betalning från näringsidkare/juridisk person debiteras förseningsersättning i enlighet med lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader m.m., samt dröjsmålsränta enligt gällande referensränta med ett tillägg om 24,00%.

Qliro"Köp nu, betala senare"

  • Köp nu - Betala Senare
  • Ränta 0 %
  • Uppläggningsavgift 39 kr.
  • Inga ytterligare avgifter tillkommer.
  • Fakturan skickas med e-post i mitten av kampanjmånaden

Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet. Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit.

Qliro konto och delbetalning

När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt.

Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en
månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld. Följande alternativ finns för delbetalning: 

Betalsätt 3 mån 6 mån 12 mån 36 mån Konto*. 

Uppläggningsavgift 95 kr 195 kr 295 kr 395 kr 0 kr. 

Administrationsavgift 29 kr 29 kr 29 kr 29 kr 29 kr.

Årsränta 0% 0% 0% 9,95% 19,90%.

Exempel vid ett köp om 10 000 kr:

Effektiv ränta 11,45% 13,29% 12,31% 19,77% 29,22%
Att betala per månad 3 394 kr 1 728 kr 887 kr 362 kr 955 kr
Total kostnad 10 182 kr 10 369 kr 10 643 kr 13 047 kr 11 458 kr
*Gäller vid avbetalning över 12 månader

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.

Fullständiga villkor: Qliros fullständiga villkor för konto och delbetalning hittar du här.

Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.

Kortbetalning

Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS.
 
För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på www.qliro.com
Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning.

För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet.

Så här går det till:

  1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Qliros säkra betalningsserver.
  2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren.
  3. Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.
  4. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
  5. Köpsumman reserveras först på ditt konto.
  6. Det reserverade beloppet förs över till ”Butik” när varorna skickas från lagret.

Qliro/Trustly direktbetalning via bank

Handla och betala direkt från ditt bankkonto.

Så här går det till:

  1. Välj Trustly som betalalternativ i kassan
  2. Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med bank-id eller säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning
  3. Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet.
  4. Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en orderbekräftelse skickas ut.


Tillbaka till innehållsförteckningen


§6. Fullgörande

Purefun Group AB påbörjar fullgörande av detta avtal när du klickat på knappen "Slutför" i kassan. Purefun Group AB har fullgjort sin del av detta avtal när du fått fullständig leverans av beställda produkter i din besittning. Du som kund har fullgjort din del av detta avtal när du erlagt fullgod betalning och mottagit leverans av beställda produkter på det sätt som avtalats.

Tillbaka till innehållsförteckningen


§7. Leverans

Produkter levereras direkt till den adress du uppgivit vid beställning i samarbete med logistikpartners. Purefun Group AB skickar beställningar under helgfria vardagar. Senaste beställningstidpunkt är kl.14:00 om beställningen skall skickas samma dag. Beställning som inkommer efter kl.14:00 helgfri vardag skickas nästkommande helgfri vardag.

Lagerstatusen anger om produkten finns i lager vid beställningstillfället. Generella leveranstider anges nedan, om beställningen omfattar produkter med olika leveransstatus blir leveranstiden den samma som för den produkt som har längst leveransstatus.

Fraktkostnad:

Fraktkostnad tillkommer vid varje beställning och framgår i kassan.

Leveranstid:

Om de leveranstider som anges nedan inte är tillämpliga för ett köp och om en leveranstid inte särskilt avtalats utanför detta avtal förbinder sig Purefun Group AB att fullgöra leverans utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 30 dagar från avtalets ingående. I det fall kunden ska betala i förskott förbehåller sig Purefun Group AB rätten att invänta betalning innan leverans påbörjas.

Posten Mypack i samarbete med Posten (standardfrakt)
Posten Mypack levereras inom 1-3 helgfria vardagar räknat från dagen då beställningen skickats från Purefun Group ABs lager. Du blir aviserad när du kan hämta ut paketet hos ditt ombud. Om du valt SMS-avisering blir du aviserad när försändelsen kan hämtas ut hos ombudet. Posten Mypack skall hämtas ut inom 14 dagar från aviseringsdatum. Outhämtade försändelser återsänds till Purefun Group AB. Du som kund blir då debiterad en återhämtningsavgift om 199 kr inklusive moms. Posten Mypack är ett spårbart fraktalternativ.

Leverans längs lantbrevbärarlinjer och i öbebyggelse
Om din leveransadress är längs lantbrevbärarlinjer samt öbebyggelse utan normal broförbindelse kan leveranstiden komma att utökas med 2-3 helgfria vardagar.

Leveransförsening
Uppstår en leveransförsening som är av väsentlig betydelse för dig som kund har du rätt att häva detta avtal utan kostnad eller om Purefun Group AB inte kan tillgodose en leveranstid som är avgörande för att kunden ska ingå avtalet och kunden har meddelat detta innan avtalets ingående. I det fall köpet avsett en produkt som ska anpassas, tillverkas eller särskilt anskaffas efter kundens önskemål och Purefun Group AB inte kan återta produkten utan väsentlig förlust har kunden endast rätt att häva köpet om syftet med köpet är väsentligen förfelat genom dröjsmålet och Purefun Group AB insåg eller borde ha insett detta.

Transportrisk
Risken för försändelse övergår på dig som kund när den har avlämnats till dig. Det innebär att Purefun Group AB står för transportrisken tills försändelsen har nått dig.

Tillbaka till innehållsförteckningen


§8. Ångerrätt och återköp

Ångerrätt
Kunder som ingår detta avtal i egenskap av privatperson har rätt att frånträda avtalet i enlighet med lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten är ej tillämplig för kunder som ingått detta avtal i egenskap av näringsidkare. Ångerrätten gäller i 14 dagar (ångerfristen), tiden räknas från den dag då du som kund har mottagit leverans. Ångerrätten ger kunden rätt att undersöka varorna och återsända dem i det fall kunden ångrar sitt köp. När kunden ångrat sitt köp har denne rätt att återfå vad denne har betalt under förutsättning att kunden inte har använt produkterna i en större omfattning än vad som krävs för att kunna undersöka dem. Vid nyttjande av ångerrätten ska kunden meddela Purefun Group AB och sedan returnera samtliga produkter som beställningen omfattar till Purefun Group AB utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar. Vid retur skall kunden själv bekosta returfrakten.

När kunden lämnat meddelande om att denne nyttjar sin ångerrätt kommer Purefun Group AB genomföra återbetalning utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar förutsatt att Purefun Group AB mottagit de produkter kunden återsänt alternativt om kunden lämnat bevis för återsändande. Skulle du som kund återlämna färre produkter än vad beställningen omfattar återbetalas endast varuvärdet för de produkter som du återlämnar. Återbetalning sker med samma betalningsmedel som kunden använt i den mån det är tekniskt möjligt. Eventuella värdeminskningsavdrag samt avdrag för frakt om kunden valt annat alternativ än standardfrakt kan komma att göras på återbetalningen.

Värdeminskningsavdrag vid nyttjade av ångerrätt
Om kunden har hanterat produkterna mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dessa och hanteringen orsakat att produkterna minskat i värde, exempelvis kan produkternas värde minska genom slitage, är kunden ersättningsskyldig mot Purefun Group AB för skälig värdeminskning. En marknadsmässig bedömning av den faktiska värdeminskningen görs av Purefun Group AB i varje enskilt fall. Nedan angivna avdragsnivåer utgör endast exempel på de beräkningsgrunder som tillämpas vid uträkningen av värdeminskningen. Purefun Group ABs bedömning görs alltid utifrån ett helhetsperspektiv. Notera att intimvaror är undantagna ångerrätt enligt lag. Använda hundleksaker faller inom Nivå 5 med 100% värdeminskningsavdrag. 

Nivå 1. - Om produkten uppvisar en mindre förslitning eller försämring, såsom en mindre repa:
20 % i värdeminskningsavdrag.

Nivå 2. -Om produkten uppvisar en märkbar förslitning eller försämring, såsom tydlig repa eller skada:
40 % i värdeminskningsavdrag.

Nivå 3. -Om produkten uppvisar skador på produkten som påverkar produktens funktion:
60 % i värdeminskningsavdrag.

Nivå 4. -Om produkten uppvisar kraftiga skador på produkten och/eller kraftig förslitning eller försämring av produkten:
80 % i värdeminskningsavdrag.

Nivå 5. -Om produkten är i ett sådant skick att den bedöms vara osäljbar eller att en reparation inte är ekonomiskt försvarbar:
100 % i värdeminskningsavdrag.

Skador på produktemballaget
I det fall produktemballaget saknas eller uppvisar sådana skador att det inte kan återanvändas:
20 % i värdeminskningsavdrag.

Vissa produkter är undantagna från ångerrätten med stöd i lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler:
-Förseglade hygienartiklar som riskerar på grund av hälso- eller hygienskäl och där kunden brutit förseglingen.

Förfarande vid ångerrätt
Använd kontaktuppgifterna nedan för att meddela Purefun Group AB om att du önskar ångra köpet. Följande formulär kan också användas som mall för meddelade om ångerrätt. Klicka här för att komma till formulär på Konsumentverkets webbplats.

Kontaktinformation
Purefun Group AB
Box 72
31222 LAHOLM

E-post: info@doggie.se
Telefon: 020-12 16 00.

14 dagars öppet köp
Öppet köp erbjuds i 14 dagar från det att produkten levererats till dig. Under den period då öppet köp gäller, återköper Purefun Group AB produkter till det värde som du betalt för produkterna exklusive kostnad för frakt till kunden. Kunden ansvarar själv för att bekosta returfrakten vid nyttjande av öppet köp. Kostnad för annan utförd tjänst ersätts ej av Purefun Group AB.

Följande villkor gäller för öppet köp:
-Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.
-Originalförpackningen skall vara i oskadat skick.

Nyttjande av öppet köp
För att nyttja öppet köp, vänligen kontakta kundtjänst.

30 dagars bytesrätt
Du har rätt att byta produkt under 30 dagar från det att produkten levererats till dig. Vid byte får du värdet på de produkter du lämnar tillbaka inklusive eventuell fraktkostnad som du betalt i tillgodohavande hos Purefun Group AB. Tillgodohavande för produkter som återköpts avräknas mot värdet på de produkter som du beställer i samband med utövande av bytesrätten. Skulle värdet på de produkter som du beställt överstiga ditt tillgodohavande måste du betala mellanskillnaden till Purefun Group AB. I det fall värdet på de produkter som återköps överstiger värdet på de produkter som beställs i samband med bytet kan du använda mellanskillnaden som tillgodohavande vid nästa köp hos Purefun Group AB. Vid retur av produkter i samband med byte är frakten kostnadsfri.

Följande villkor gäller vid byte:
-Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.
-Originalförpackningen skall vara i oskadat skick.

Nyttjande av bytesrätten
För att byta produkter, vänligen kontakta kundtjänst.

Retur av produkter
Se §10. Returer nedan för information om returförfarande vid retur av produkter.

Tillbaka till innehållsförteckningen


§9. Reklamation och garanti

Reklamationsrätt
Kund som köpt en produkt i egenskap av privatperson har rätt att reklamera produkten om den är felaktig enligt konsumentköplagen (1990:932) jämte konsumenttjänstlagen (1985:716). Reklamationsrätten täcker ursprungsfel och gäller i 3 år från det att kunden fått produkten i sin besittning. Reklamationsrätten täcker även fel som uppstått under transport av produkten till kunden. (se Reklamation av transportskada nedan). En produkt som avviker från vad som har avtalats mellan kunden och Purefun Group AB eller på annat sätt uppvisar fel kan också anses som felaktig. Fel som uppstått på grund av skada som kunden har orsakat räknas inte som ursprungsfel.

Om kunden reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det att kunden fått produkten i sin besittning har kunden även ansvaret för att påvisa att felet i produkten var ursprungligt. Purefun Group AB rekommenderar därför alltid att undersöka produkter när de levereras och påtala eventuella fel så snart som det upptäckts. Vid reklamation av felaktig produkt har du som kund i första hand rätt att få felet avhjälpt, alternativt en felfri produkt. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och återfå vad du betalt. Vid godkänd reklamation skall kunden hållas skadelös för eventuella kostnader som uppstår på grund av reklamationen. Som exempel skall kostnader för att returnera en felaktig produkt ersättas av Purefun Group AB. Notera att du som kund i största möjliga mån skall minimera eventuella kostnader som uppstår i det fall en produkt visar sig vara felaktig. Vid reklamation skall vardera part utan onödigt dröjsmål återlämna vad denne tagit emot, i det fall Purefun Group AB skall företa omleverans har kunden rätt att behålla den felaktiga produkten i sin besittning tills det att denne mottagit leverans av felfri produkt.

Kontakta kundtjänst vid reklamationsärenden


Retur vid reklamationsärende
För att returnera felaktiga produkter eller material, vänligen se §10. Returer.

Tillbaka till innehållsförteckningen


§10. Returer

Vid retur av produkter eller material till Purefun Group AB skall produkterna emballeras på sådant sätt så att de är skyddade vid transport. Purefun Group AB rekommenderar därför att du alltid förpackar produkter på samma sätt och med samma emballage som när produkterna levererades till dig. I det fall du förpackat eller emballerat produkter på undermåligt sätt och produkten tar skada under transporten till Purefun Group AB bär du som kund också ansvaret för skadan.

Vid återsändande av produkter till Purefun Group AB är du ansvarig för att produkterna når Purefun Group AB i oskadat skick. Purefun Group AB rekommenderar att kunden använder spårbar försändelse vid retur.

Returadress:
Purefun Group AB
Box 72
312 22 Laholm
Sverige

Återbetalningar
Purefun Group AB återbetalar pengarna utan onödigt dröjsmål vid nyttjande av ångerrätten och öppet köp eller om återbetalning har beslutats i ett reklamationsärende.

Tillbaka till innehållsförteckningen


§11. Förbehåll

Återtagandeförbehåll
Samtliga produkter är behäftade med återtagandeförbehåll tills det att kunden fullgjort sina skyldigheter som följer av detta avtal. Det innebär att äganderätten övergår på kunden i samband med att kunden fullgör sina skyldigheter som följer av avtalet. Kunden har därmed ej rätt att konsumera, nyttja, sälja eller på annat sätt vidta åtgärd innan äganderätten övergått på kunden som förhindrar att produkterna kan återtas av Purefun Group AB.

Hävningsförbehåll
Purefun Group AB förbehåller sig rätten att häva avtalet i det fall kunden handlat i ond tro på grund av felaktigheter som kunden känt till eller borde ha insett, såsom felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet på webbplatsen. I det fall hävningsförbehållet görs gällande har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från Purefun Group AB.

Ändringsförbehåll
Purefun Group AB förbehåller sig rätten att utan avisering ändra innehållet på webbplatsen, vilket inkluderar, men inte är begränsat till, utbud, priser och kampanjer. Sådan ändring påverkar dock ej redan ingångna avtal mellan Purefun Group AB och kund.

Ansvarsförbehåll
Purefun Group AB skall anses befriad från alla förpliktelser enligt detta avtal om ansvar annars skulle ha uppstått på grund av händelse som ligger utanför detta avtal, Purefun Group ABs verksamhet eller vad som annars följer av tvingande lag.

Tillbaka till innehållsförteckningen


§12. Ansvarsbefrielse

Force Majeure
I händelse av myndighets åtgärd eller underlåtenhet, ny lagstiftning, arbetsrättslig konflikt, krig eller krigsfara, större störning av allmän ordning, sabotage, extrema väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof, olyckshändelse eller annan omständighet utanför Purefun Group ABs kontroll och som Purefun Group AB inte skäligen kunnat övervinna eller förutse skall Purefun Group AB ha rätt att frånträda sina skyldigheter i detta avtal. Vid sådan händelse skall Purefun Group AB ej stå skadeståndsskyldig vid skada som kunden haft.

Reservation för leveransförsening utanför Purefun Group ABs kontroll.
Uppstår det en leveransförsening som beror på händelse utanför Purefun Group ABs kontroll, skall inte Purefun Group AB anses ansvarig för skada som beror på sådan leveransförsening. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från Purefun Group AB såvida inte annat särskilt avtalats mellan Purefun Group AB och kunden eller bestämmelse som följer av tvingande lag.

Tillbaka till innehållsförteckningen


§13. Personuppgifter och sekretess

Uppgifter såsom personuppgifter eller annan uppgift eller del av handling som kunden lämnar till Purefun Group AB kommer att lagras och behandlas i digitalt format. Purefun Group AB ansvarar för att uppgifterna lagras och behandlas i enighet med personuppgiftslagen. Kundens uppgifter kommer att användas av Purefun Group AB för att möjliggöra och säkerställa fullgörande av avtalet.

Personuppgiftsansvarig:
Purefun Group AB
Box 72
31222 LAHOLM

Kunduppgifter som lagras:
-Namn
-Adress
-E-postadress
-Telefonnummer
-Personnummer
-Köphistorik hos Purefun Group AB

Registerutdrag:
Om du som kund ingått detta avtal i egenskap av privatperson har du rätt att en gång per år kostnadsfritt begära ut ett registerutdrag. Ett registerutdrag anger vilken information som finns sparad om dig. Du begär detta genom att skicka en undertecknad begäran till ovanstående postadress. Om de uppgifter vi har om dig är felaktiga, ofullständiga eller missvisande, korrigerar vi såklart dessa.

Avregistering av kunduppgifter:
Du som kund kan vid skriftlig och undertecknad begäran få dina kunduppgifter hos Purefun Group AB raderade, med förbehåll för sådana uppgifter som krävs för att Purefun Group AB skall kunna upprätthålla god redovisnings- och bokföringssed.

Tillbaka till innehållsförteckningen


§14. Övrigt

Polisanmälan
Purefun Group AB polisanmäler rutinmässigt alla bedrägerier och bedrägeriförsök.

Diskrepans mellan olika publikationer
Om det föreligger skillnader mellan uppgifter på webbplatsen och andra publikationer skall de uppgifter som anges på webbplatsen ha företräde. Detta gäller dock ej uppgifter som är uppenbart felaktiga eller missvisande vid en jämförelse mellan de olika publikationerna.

Immaterialrätt, logotyper och varumärken
Allt material som publiceras på webbplatsen, inklusive programvara, logotyper, ljudfiler, varumärken samt text & bild är immaterialrättsligt skyddat. Skyddet innebär att materialet inte får användas utan rättighetsinnehavarens tillåtelse, materialet får inte heller kopieras eller på annat sätt överföras till tredje part utan Purefun Group ABs uttryckliga tillstånd. Eventuella överträdelser beivras.

Informationens syfte
All information på webbplatsen, oavsett format, publiceras uteslutande i informativt syfte för att besökare skall kunna använda sig av webbplatsen. Purefun Group AB ansvarar således ej för de följder eller skador som kan uppstå om denna information används i något annat syfte än det ovan angivna.

Cookies
Cookies, "kakor", är små filer som sparas ner på besökarens dator när denne besöker en hemsida. På webbplatsen används följande typer av cookiefiler:

Session cookies: "Sessionskakor" sparas bara temporärt på besökarens dator för att denna ska kunna använda hemsidan problemfritt. När besökaren stänger ner sin webbläsare raderas också sparade session cookies.

Persistent cookies: "Permanenta kakor" sparas på besökarens dator och är bestående. Persistent cookies används bland annat för att identifiera en återkommande besökare och ibland även som underlag till statistikprogram.

Opt-in: På webbplatsen har du som besökare alltid rätten att så fort du besöker vår hemsida välja om du vill att cookies ska kunna sparas ner på din dator. Väljer du att inte tacka ja till detta, kommer inga permanenta kakor att lagras på din dator, men detta kan leda till att vår hemsida inte fungerar optimalt när du besöker den.

Tvist
Tvist mellan Purefun Group AB och dig som kund prövas vid den domstol som följer av tvingande lagstiftning. I det fall ett ärende prövas i Allmänna reklamationsnämnden kommer Purefun Group AB följa nämndens beslut.

Tillbaka till innehållsförteckningen

Versionsnummer: 403-45-392

Kundservice 020-12 16 00 (Mån-Tors 07:00 - 16:00, Fre 07:00-15:00)

E-post: info@doggie.se

  • Snabb leverans direkt från vårt svenska lager. 

  • Snabba och enkla storleksbyten vid behov

  • Premium varumärken med toppkvalité

Prenumerera på vårt

Håll dig uppdaterad med nyheter och kampanjerbjudanden. Du kan närsom helst avregistrera dig.

Doggie.se
Kundtjänst
Magasin & Guider
2019 Doggie.se (Purefun Group AB)
din varukorg

Din varukorg är tom!

Total rabatt
Totalt inkl. moms
0 kr0 kr
Till kassan